Compania Google a anunţat că va acorda editorilor care cer taxe pentru accesarea ştirilor posibilitatea de a limita numărul de apelări ale materialelor gratuite prin intermediul celui mai utilizat motor de căutare. Sursa: Reuters
Firma care adaministrează site-ul Google a hotărât să ia această măsură în urma acuzaţiilor venite din partea reprezentanţilor firmelor care publică ştiri contra cost. Site-urile de ştiri au susţinut că Google oferă utilizatorilor legături către articole de ziar şi astfel câştigă bani din publicitate.
Unii utilizatori foloseau căutări pe Google pentru a accesa în mod gratuit materiale care sunt contra cost în mod normal. În acest scop, administratorii motorului de căutare îi vor redirecţiona pe cititorii care apelează gratis mai mult de cinci articole contra cost către paginile prin intermediul cărora se efectuează plăţile.
Printre cei care acuzaseră firma Google că profită de pe urma acestor practici pentru a-şi spori încasările din publicitate s-a numărat şi magnatul Rupert Murdoch, patronul conglomeratului media News Corporation, al doilea asemenea grup din lume ca mărime, după Walt Disney Company.
De la începutul crizei economice, instituţiile mass-media sunt din ce în ce mai atrase de strategia publicării de informaţie contra cost pe internet, în încercarea de a găsi noi mijloace de finanţare. Spre deosebire de presa tipărită sau de radio-televiziune, internetul ar aduce venituri mai mari atât din accesarea directă a materialelor, cât şi din publicitatea pe care audienţa o atrage.