Interviu acordat pentru Curierul Naţional de Daniela Nedelschi, Deputy Creative Director & Head of Art Direction, Saatchi & Saatchi
Considerat elementul care va face diferenţa într-o piaţă dominată de reducerea bugetelor, creativitatea din publicitate a dus la asumarea unor atitudini curajoase, cu toate că numărul ideilor creative a scăzut. Totuşi, contextul economic actual care a determinat companiile să privească cu prudenţă modul în care alocă fonduri pentru comunicare nu ar trebui să afecteze din acest punct de vedere piaţa locală de publicitate. Cu toate acestea, această perioadă a pregătit un teren extraordinar pentru adevăratele idei de creaţie care pot străluci acum detaşat.
- Se tot spunea la începutul anului că, ţinând cont de reducerea bugetelor, creativitatea va fi cea care va face diferenţa, ce părere aveţi despre modul în care creativitatea a fost abordată în acest an?
- Cred în continuare că diferenţa e făcută de creativitate şi de asumarea unor atitudini curajoase în acest sens, dar îmi va mai lua ceva timp să-i conving pe alţii că am dreptate. E adevărat, nu sunt singura; alături de mine sunt mulţi alţi creativi care împărtăşesc acelaşi crez. Momentan, tranzităm o perioadă de reevaluări de tot soiul, de oarecare frică şi îndoială, şi după toate aparenţele, asta afectează comunicarea: de la bugetul redus până la tonul uşor disperat - de genul: "cumpără acum!", "5 în 1"… "Safe" - pare cumva singura variantă posibilă într-o lume complet nesigură. Paradoxal însă, aceste lucruri au pregătit un teren extraordinar pentru adevăratele idei de creaţie care pot străluci acum detaşat.
- Au existat în piaţă astfel de idei care au făcut diferenţa sau nivelul de creativitate a scăzut?
- Numărul ideilor creative a scăzut, însă nu cred că intensitatea lor creativă a fost afectată. Adică de ce am deveni peste