Într-un studiu realizat în rândul adolescenţilor, percepţia tinerilor în rândul poporului român indică drept principale defecte corupţia şi hoţia. La polul opus, calitatea definitorie, în opinia elevilor de clasa a XII-a, este responsabilitatea, urmată de optimism. Sursa: Cult Market Research
Studiul, realizat în perioada 1-20 noiembrie, la nivel naţional, pe un eşantion de 1.290 de elevi în clase terminale de liceu (cu o marjă de eroare de + 2,9% la o probabilitate de 95%), indică principalele caracteristici pozitive şi negative ale românilor.
Scopul celor de la Cult Market Research a fost de a realiza portretul românilor, în viziunea adolescenţilor. Astfel, 20% dintre elevi au indicat corupţia şi hoţia ca defecte definitorii. Pe locurile trei şi patru se află calitatea slabă a politicienilor români (6%) şi lenevia (5%).
În ceea ce priveşte calităţile, în opinia a 10% dintre elevii de clasa a XII-a au indicat responsabilitatea, pe locul întâi, urmată de responsabilitate (9%), şi optimism (8%).
"Calităţile românilor pe care liceenii le-au indicat se încadrează în mare parte în stilul interpersonal: 20% dintre calităţile enumerate se referă la sociabilitate, toleranţă, ospitalitate, altruism. Ca stil expresiv, 17% dintre adolescenţi îi văd pe români optimisti, patrioţi, maturi, mândri. Calităţile românilor, după stilul de muncă, sunt – în viziunea liceenilor – responsabilitatea (10%), foarte puţini referindu-se la hărnicie sau la spiritul întreprinzător al românilor (doar 3% dintre participanŃii la studiu)" se mai prezintă în concluziile studiului.
Rezultatele finale indică şi diferenţe între sexe, referitor la modul în care sunt definite principalele calităţi şi defecte. Astfel, 12% dintre fete au ales responsabilitatea, drep calitate definitorie, în timp ce numai 6% dintre băieţi au indicat acest răspu