Îmbrăcată precum femeile din cultura islamică, cu tradiţionala "burka", noul model de păpusă Barbie a participat la o licitaţie, în scopul de a strânge fonduri pentru organizaţia "Salvaţi Copiii". În cadrul evenimentului, care a avut loc la Florenţa, în Italia pentru a marca 50 de ani de la lansarea Barbie, au mai fost prezentate alte 500 de modele, îmbrăcate în vestimentaţii originale, relatează LA Times, în cadrul unei corespondeţe din Beirut.
Noul look al păpuşii o prezintă într-un tradiţional "burka", vestimentaţie care acopera femeile musulmane în totalitate, şi în "hejib", un costum tradiţional în care faţa rămâne descoperită.
Păpuşa multiculturală are creaţiile semnate de creatoarea italiană Eliana Lorena. Opiniile cu privire la noul model au fost împărţite, însă majoritatea este de părere că fetiţele trebuie să se joace cu păpuşi care să le reprezinte, atât în aspectul fizic, cât şi în cel cultural.
Pe de altă parte, feministele susţin că acest model de păpusă reprezintă o "parodie" al cărui scop este să diminueze rolul femeii în societate.
"Nici nu se poate vorbi despre o paralele între aceste păpuşi multiculturale Barbie şi alte păpuşi care marchează diversitatea: ca pupuşa de culoare, Barbie Pilot, reprezentări care reflectă imagini naturale şi alegeri de carieră ale femeii libere", este de părere Barbara Kay, o colecţionară din Canada.
În anul 2003, Arabia Saudită a catalogat Barbie ca fiind "un semn al decadenţei în Vestul pervertit" şi a interzis păpuşa. Iar anul trecut, în Iran, procurorul general Ghorban Ali Dori Najafabadi a declarat că este un "pericol social şi un factor care distruge cultura".