Producatorul de software Microsoft nu este o companie axata pe consumator si ar trebui sa renunte la aceasta tentativa, declara Mark Anderson, de la Strategic News Service, unul dintre cei mai apreciati analisti din domeniu ai momentului.
"Cu exceptia consolelor de jocuri video, pentru Microsoft este
Privitor la performanta Microsoft, Anderson e de parere ca producatorul de software ar putea face demersuri, dupa ce vanzarile de iPhone si de telefoane mobile ce folosesc Android au explodat. Smartphone-urile au devenit o retea inovatoare de dezvoltare a soft-urilor si a aplicatiilor, mai importanta decat cea a computerelor personale. Daca Microsoft va pierde in segmentul smartphone, va fi destul de dificil deoarece aceste aplicatii vor deveni foarte importante si cautate, a adaugat Anderson.
Multi analisti au declarat ca Microsoft ar putea achizitiona producatorul BlackBerry-ului, Research in Motion, pentru a recupera teren in spatiul telefoanelor mobile.
"Telefoanele sunt instrumente de tip consumer, iar Microsoft nu are un astfel de ADN, fiind doar o problema de cultura a companiei", a explicat analistul. Acesta a mai declarat ca ar fi bine ca Microsoft sa renunte la spatiul consumer si sa se axeze doar pe cel enterprise.
Spre deosebire de alti analisti, Anderson nu vede tehnologia "cloud" ca o forta unificatoare care ar putea face sa creasca similar atat segmentul consumer, cat si cel enterprise. "Lumea IT este impartita in doua continente - consumer si enterprise", a adaugat analistul.
Sectorul consumer este dominat de Apple, Google si majoritatea producatorilor asiatici de hardware. Segmentul enterprise, reprezentat de