Ce au în comun o absolventă de Drept, jucăriile de lemn şi hainele ecologice?
Răspunsul este un proiect îndrăzneţ, unic în România şi care ar putea deschide oportunităţi şi pentru alţii pe o piaţă care de-abia mijeşte. Napati.ro este primul portal destinat îngrijirii bio a bebeluşilor şi copiilor. Aici găseşti haine, hrană, cosmetice, jucării şi alte lucruri făcute cu grijă ca să îi protejeze pe copii. Creierul din spatele proiectului este Ileana Glodeanu, care are 32 de ani şi este mama a două fetiţe: Natalia şi Patricia (de unde şi numele site-ului). Din propria experienţă a realizat cât de importantă este îngrijirea corectă a copiilor şi cât de dăunătoare pot fi unele produse. Şi fiindcă piaţa din România nu îi oferea alternative s-a decis să spargă gheaţa singură.
După lecturi consistente despre creşterea copiilor tânăra a înţeles ce înseamnă exact un stil de viaţă sănătos. „Am călătorit foarte mult, iar deschiderea mi-a dat posibilitatea de a vedea magazine bio în ţările cu tradiţie, posibilitatea de cumpăra şi de a experimenta”, spune aceasta. Asta în ciuda felului de a fi: „eu de regulă sunt foarte realistă şi îndrăznesc mai rar, acum, însă, am fost foarte determinată”.
Ea recunoaşte că, deşi a fost entuziasmată şi a avut susţinerea soţului ei, începutul nu a fost uşor. „Unele persoane sunt mai puţin receptive atunci când le spui că eşti un start-up. Oamenii au tendinţa să fie desconsiderativi când aud de afaceri mici”, spune aceasta, precizând că parcă nici nu mai contează cine se află în spatele unei afaceri şi ce pregătire are.
Un început de 60.000 de euro
Stocul de produse cu care a pus proiectul pe roate valorează 30.000 de euro. „Dar, calculând construcţia portalului online, cheltuielile de marketing şi investiţiile pentru completarea stocului, ajungem la 50.000-60.000 de euro şi contorul merg