Tot anul se lucrează la ornamentele mate sau lucioase, pictate sau desenate cu pulbere ca de diamant, care îmbracă bradul de Sărbători. Globurile din sticlă pentru pomul de Crăciun sunt şi ele în criză. Românii nu le mai cumpără, deşi sunt fabricate în ţară, dar le preferă americanii, scandinavii şi italienii.
Nicolae Gheorghe ţine în flacăra arzătorului o bulă de sticlă cu două codiţe. Pe una dintre ele o desprinde, topind-o, şi o aruncă într-o cutie de lângă masa de lucru. Pe cealaltă o roteşte între degete aşteptând ca bula să-şi schimbe forma de la căldura flăcării. Atunci începe să sufle prin codiţa rămasă până când sticla devine un glob rotund şi atinge cele două sârme pe care le foloseşte ca instrument de măsură.
Nicolae are 35 de ani şi de 10 ani suflă sticlă. A învăţat meseria de sticlar la fabrica de globuri la care lucrează şi acum, actuala Chris Team, fosta Oberon din Pucioasa (judeţul Dâmboviţa).
Comenzi de la IKEA
În 1996, când s-a deschis, fabrica avea opt angajaţi şi producea doar pentru piaţa internă. Un an mai târziu, afacerea începută de Florin Sârbu avea să se schimbe radical, datorită unui contract cu firma suedeză IKEA. Au primit comenzi uriaşe, dar au fost obligaţi la schimbări costisitoare: un spaţiu mai mare de producţie, condiţii mai bune pentru angajaţi, acreditări internaţionale.
În anul 2000 ajunseseră cel mai mare producător de globuri din ţară, cu 400 de angajaţi şi comenzi de 1,5 milioane de euro numai de la IKEA, plus altele din Olanda şi din Germania.
Nicolae ştie să sufle globuri rotunde, în formă de clopoţei sau de lacrimă, dar şi vârfuri de pom. I-a luat doar trei luni să înveţe, pentru că i-a plăcut şi face totul instinctiv. „Se simte la mână când se înmoaie sticla." De la sticlari, globurile ajung într-o cameră din spatele fabricii, la vopsit şi argintat. O soluţie specială se toarnă în balon