Snoopy, cunoscutul personaj lansat de seria de benzi desenate Peanuts, a fost desemnat cel mai îndrăgit câine din cultura pop, în urma unui sondaj organizat de American Kennel Club, cu ocazia celei de-a 125-a aniversări a acestei asociaţii chinologice din Statele Unite, informează Reuters.
Aproape 76.000 de participanţi la acest sondaj online şi-au ales favoriţii dintr-o listă pe care au fost înscrişi cei mai cunoscuţi câini din cultura pop mondială, provenind din domenii diverse, precum televiziune, film, literatură, sport şi artă.
Snoopy, câinele cu un aer meditativ al cărui cel mai bun prieten era o pasăre şi care părea să fie mai inteligent decât stăpânul său, este un personaj de benzi desenate creat de Charles Schulz, decedat în anul 2000.
Seria Peanuts, care a fost considerată timp de cinci decenii un fel de "oglindă" pentru generaţia baby boom, a apărut în 2.600 de publicaţii şi a fost tradusă în 21 de limbi, fiind considerată cea mai citită serie de benzi desenate din istorie.
Pe locul al doilea s-a clasat Reveille, mascota universităţii Texas A&M, iar poziţia a treia a revenit personajului de desene animate Scooby Doo.
Topul 10 al celor mai îndrăgite personaje canine din cultura pop a fost completat, în ordine, de Eddie - câinele din serialul de televiziune "Frasier", jucăriile Pound Puppy, tablourile din seria "Dogs Playing Poker", cântecul "How Much is that Doggie in the Window", Jack the Bulldog - mascota oficială a Universităţii Georgetown, cântecul "Who Let the Dogs Out" şi personajul Brian Griffin din serialul animat de televiziune "Family Guy".