Lowe PR: Experienţa după acest prim an de criză ne asigură doza necesară de realism
Headline: Având în vedere epuizarea proiectelor, cifrele nu pot să crească semnificativ
Nici anul viitor nu va aduce o creştere importantă pentru piaţa locală de relaţii publice, cu toate că a doua parte din 2010 ar putea veni cu o revenire, însă în cu totul alţi termeni decât până acum, susţin jucătorii din piaţa autohtonă de PR.
Lowe PR: Nimeni nu se aşteaptă la un boom în 2010
"Nimeni nu se aşteaptă la un boom în 2010. Experienţa cu care pornim la drum după acest prim an de criză ne asigură însă doza necesară de realism şi ne va fi de folos cu siguranţă în 2010", a declarat, pentru Curierul Naţional, Hortensia Năstase, Managing Director Lowe PR, adăugând că experienţa acumulată în acest an face ca începutul anului următor să nu fie lipsit de activitate. "Avem totodată experienţa necesară pentru a începe anul în termeni operaţionali spre deosebire de îngheţul de la începutul anului trecut. În momentul de faţă de pildă, clienţii Lowe PR pregătesc alături de noi planurile de acţiune pentru 2010", a mai spus aceasta. Piaţa începe să se dezmorţească, dar prognozele nu sunt extrem de optimiste în sensul în care tendinţele consacrate în 2009 vor persista cel puţin şi în prima jumătate a lui 2010. "Vom continua să ne confruntăm cu o lipsă a investiţiilor în evenimente şi în platformele de responsabilitate socială, două ramuri importante ale domeniului PR. Pe de altă parte, aşa cum am mai spus, fee-urile de consultanţă nu vor putea scădea sub un prag minim al profitabilităţii", conform oficialului Lowe PR.
Despre creştere se va putea vorbi abia spre sfârşitul lui 2010, însă cu alţi termeni decât până acum. "În momentul în care criza va fi trecut, ne vom ralia standardelor de creştere ale pieţelor mature şi vom înainta încet, dar sănătos, cu ma