Atentatul ratat din avionul de pe ruta Amsterdam-Detroit ar urma să aibă drept consecinţă o ploaie de contracte pentru întreprinderile specializate în securitate aeriană, în special fabricanţii de scanere corporale care s-ar putea generaliza pe aeroporturi, comentează AFP.
"Această situaţie va intensifica probabil presiunea pentru achiziţionarea scanerelor corporale. Congresul va face fără îndoială ceva pentru a majora finanţarea în domeniu", estimează Michael Boyd, consultant în aviaţie.
Aceste scanere, care seamănă cu nişte cabine, permit vizionarea a ceea ce un pasager disimulează sub îmbrăcăminte şi în special a substanţelor invizibile pentru detectoarele clasice.
Olanda, Marea Britanie şi Nigeria au anunţat deja că intenţionează să dezvolte rapid utilizarea acestora în aeroporturi. În SUA, ele sunt folosite deja în 19 aeroporturi, iar utilizarea lor ar putea fi extinsă.
"În SUA fucnţionează 450 de aeroporturi şi circa 2.000 de puncte de control. Cifrele pot forma o idee despre potenţialul acestei pieţe", remarcă şi Joe Reiss, purtător de cuvânt al American Science and Engineering, unul dintre principalii fabricanţi mondiali de scanere corporale.
Potrivit lui Reiss, un scaner corporal costă circa 100.000 de dolari, faţă de cei 10.000 USD, valoarea scanerelor de ultimă generaţie pentru bagaje cu raze X. Iar scanerele pentru bagaje mai voluminoase costă un milion de dolari bucata, potrivit Agerpres.