În 2009 s-au organizat cincisprezece evenimente de acest tip doar în Bucureşti, iar în toată ţara, peste 40. Târg Imobiliar Naţional. Târg Naţional Imobiliar. Project Expo. Condominium. Bătălia pentru cumpărătorii de locuinţe s-a dat sub umbrelele celor 15 ediţii ale acestor târguri.
Are România nevoie de atâtea evenimente imobiliare, în condiţiile în care din zecile de mii de vizitatori cu care organizatorii târgurilor se laudă, cei care încheie contracte de vânzare-cumpărare pot fi număraţi pe degete? „Cu siguranţă, Bucureştiul este capitala cu cele mai multe târguri imobiliare din Europa, iar numărul lor nu se justifică", recunoaşte Vlad Vlăsceanu, director al Târgului Imobiliar Naţional (tIMOn).
Aceleaşi oferte,târguri diferite
După fiecare ediţie în parte, organizatorii fac publice cifre statistice care ar putea să-i facă pe cei care citesc ziarele să creadă că în România nu există şi nici nu a existat vreodată criză imobiliară. TNI se laudă cu aproape 1.000 de vizionări, tIMOn cu 350 de tranzacţii, iar Project Expo, conform organizatorilor, a avut peste 40.000 de vizitatori. Fiecare ediţie a venit cu oferte „nemaiîntâlnite", sau cel puţin aşa anunţau reprezentanţii companiilor organizatoare la deschiderile oficiale.
De exemplu, cel mai mic preţ pe metru pătrat pentru o vilă, de 380 de euro, sau cea mai ieftină garsonieră, la 34.000 de euro, în prelungirea Ghencea. Doar că fiecare dintre aceşti dezvoltatori a prezentat exact aceleaşi proprietăţi atât la tIMOn, cât şi la TNI sau la Project Expo. Au fost totuşi şi câteva lansări, respectiv complexurile Green City,Red House, Coral Beach Resort, 1Mai Residence, Aleea, Titan Atlantic, Olteniţei Residence sau Marble Place.
Dacă majoritatea dintre acestea se datorează TIMOn, TNI se pretinde a fi, după spusele organizatorilor, „un barometru al pieţei imobiliare". Acesta este argumentul pentr