REVOLUŢIE. Succesul poveştii lui James Cameron a accelerat producţia de filme „în relief”. În iunie apare şi primul canal TV cu emisiuni 3D.
Omenirea va avea parte de prima experienţă 3D din fotoliul de acasă, în această vară, când ESPN va lansa primul canal de televiziune bazat pe această tehnologie.
Euforia pe care a provocat-o „Avatar” - şi suma de un miliard de dolari acumulată în trei săptămâni - i-a determinat pe unii investitori media să execute cu încredere un salt peste high-definition şi să facă planuri direct pentru 3D.
ESPN 3D a anunţat marţi că va emite de pe 11 iunie şi va transmite live, în primul an, 85 de evenimente sportive, începând cu meciul dintre Africa de Sud şi Mexic, din Campionatul Mondial de Fotbal.
ESPN (deţinut în proporţie de 85% de Disney) îşi arogă meritul de „înaintaş” în TV-ul 3D, titlu pe care şi-l dispută cu Di s covery Communications, ce anunţă pentru 2011 (în parteneriat cu Sony şi Imax) „primul canal 3D din lume care va emite 24 de ore, 7 zile pe săptămână”.
Precizarea a fost făcută în contextul în care ESPN intenţionează să emită, într-o primă fază, doar câteva ore pe zi. Imaginile transmise vor fi filmate cu camere speciale, stereoscopice.
Televizoare speciale şi ochelari
Reţeaua axată pe sport a testat timp de doi ani noua tehnologie pentru care telespectatorii vor avea nevoie de televizoare setate pentru 3D şi de ochelari. Consumer Electronics Association din Statele Unite - citat de presa străină - estimează că peste 2,2 milioane de astfel de aparate vor fi vândute numai anul acesta.
În următorii trei ani, numai în SUA, peste 5 milioane de familii ar putea adopta noua tehnologie, iar în 5-10 ani, 3D se va „consuma” în masă.
Între timp, Hollywoodul virează cu toată forţa spre 3D. În decembrie, la Liège a avut