Visa Europe si-a planificat, impreuna cu bancile membre, un buget de peste 1 milion de euro in anul fiscal octombrie 2009 - octombrie 2010 pentru a sustine campaniile de promovare a platii cu cardul din Romania si a ii face pe romani se renunte la numerar.
Visa Europe va derula pe parcursul anului 2010 o campanie ce urmareste cresterea nivelului de informare a romanilor despre beneficiile platilor cu cardul si pentru a stimula utilizarea cardurilor la comercianti. Campania beneficiaza de suportul bancilor locale membre Visa si cuprinde activitati de stimulare a platii prin card a taxelor si impozitelor locale, precum si alte initiative educationale, de marketing si PR.
In momentul de fata 41 de primarii din Romania accepta plata cu cardul, iar Visa si bancile poarta discutii cu reprezentantii administratiilor locale din cele mai mari orase din tara pentru a-i incuraja sa introduca plata taxelor locale si a impozitelor prin card (prin POS sau online).
Scopul campaniei este de a-i face pe romanii posesori de carduri sa constientizeze usurinta, rapiditatea si siguranta platii cu cardul, comparativ cu alte metode de plata, precum numerarul.
Noua campanie va relua mesajul ca plata cu Visa direct in magazin are comision 0%.
"Rezultatele celor doua campanii de anul trecut sunt foarte bune, dar recunoastem ca este nevoie in continuare de educatie deoarece piata cardurilor din Romania este in dezvoltare. In continuare majoritatea tranzactiilor au loc la bancomate, si nu in magazine. Insa, clientii beneficiaza mai mult daca isi folosesc cardurile la comercianti, deoarece nu trebuie sa se preocupe sa aiba in permanenta la ei suficienti bani in numerar sau sa isi faca griji pentru securitatea banilor cash", a declarat Catalin Cretu, general manager Romania, Visa Europe.
Platforma principala a campaniei care a fost lasata o sa fie chiar site-ul