Criza financiară şi vânzările foarte slabe de pe piaţa auto din Statele Unite ale Americii, au ştirbit din strălucirea de altădată a unuia dintre cele mai mari evenimente auto la nivel mondial. Comparat, odinioară, cu saloane auto de referinţă precum cele de la Frankfurt sau Geneva, Detroit 2010 vine cu lansările a 50 de noi modele, dar puţine dintre acestea vor fi spectaculoase.
Economia mondială, în general, şi sectorul auto, în special, sunt în convalescenţă. La Detroit 2010 sobrietatea este cuvântul de ordine, astfel încât vor lipsi paietele, jocurile de lumini şi standurile extravagante. “Multe dintre acestea au dispărut odată cu restrângerea bugetelor”, a declarat Doug Fox, preşedintele salonului.
Majoritatea constructorilor auto importanţi, precum Mercedes, BMW, General Motors, Ford, Volkswagen, Honda, Toyota vor fi prezenţi. Marele absent de anul acesta este producătorul japonez Nissan.
Ford, constructorul american aflat într-o situaţia financiară mai bună faţă de concurenţii săi autohtoni, a făcut eforturi mari pentru a uita criza şi a-şi consolida poziţia între grupul celor trei mari producători americani, din care mai fac parte GM şi Chrysler.
Cea mai importantă premieră a celor de la Ford rămâne noul Mustang GT. Standul Ford este amenajat într-un spaţiu de două ori mai mare decât anul trecut, cu 24 de prezentări interactive a tuturor produselor sale şi demonstraţii de conduită a vehiculelor hibrid.General Motors a promis şapte noi modele, între care conceputul Cadillac XTS, aşteptat de analişti.
La standul Chrysler se prezintă…Fiat 500
Al treilea mare constructor american, Chrysler, va avea un stand, dar nu va prezenta noi modele şi nu va organiza o conferinţă de presă, ceea ce demonstrează poziţia dificilă a companiei care a ieşi din faliment în iunie, după ce a fost preluată de un consorţiu condus de Fiat.
Chr