Producătorul suedez de automobile a asamblat astăzi primul cabriolet la fabrica proprie din Trollhättan.
Primul automobil Saab decapotabil fabricat în Suedia – un 9-3 Cabrio – a ieşit astăzi de pe linia de producţie a uzinei din Trollhättan, remarcă ediţia online revistei ”Autocar”.
Până la sfârşitul anului trecut, cabrioletele Saab au fost construite în afara regatului scandinav, iniţial în Finlanda (la fabrica Valmet Automotive), apoi în Austria (la uzina deţinută de Magna Steyr în Graz).
General Motors a repus în mişcare, zilele trecute, liniile de producţie de la Trollhättan - începând asamblarea gamei 9-3 şi a noii generaţii 9-5 (dezvoltată pe aceeaşi platformă tehnică precum Opel Insignia) - dar a rămas hotărât să închidă Saab, în lipsa unui cumpărător considerat interesant.
Cel mai probabil, soarta producătorului nordic va fi decisă în următoarele 48 de ore. GM le-a cerut ultimilor investitori interesaţi de achiziţionarea Saab (Spyker şi Genii Capital) să-şi îmbunătăţească ofertele.
Ieri, angajaţii Saab au întrerupt lucrul timp de o oră pentru a cere imperios salvarea Saab ”din ghearele” General Motors, după ce, luni, Ed Whitacre, şeful GM, îşi exprimase, o dată în plus, rezervele faţă de viitorul firmei suedeze.