Când afli tendinţele exprimate la începutul sezoanelor trebuie înţeles că ele sunt conturate pe baza experienţelor şi a realităţilor specifice momentului. Este şi normal după cum artizanii produselor de orice fel practic, în condiţiile concurenţei de piaţă, trebuie să se muleze pe nevoile consumatorului şi să identifice toate acele caracteristici care pot să-i atragă interesul într-o societate influenţată de factori de tot felul. Partea frumoasă e aceea că, fiind croite pe măsura realităţilor unui sezon sau altul, în tendinţe poţi găsi inspiraţia utilă de care poate că ai nevoie la un moment dat, dar nu reuşeai să o găseşti. Atunci când îţi cauţi de pildă un corp de mobilă, o soluţie pentru acoperirea decorativă a unui perete, soluţii pentru organizarea unui spaţiu, etc, e bine să le ai la îndemână.
Pe domeniul designului de interior, prima mare manifestare internaţională în cadrul căreia sunt prezentate tendinţele şi produsele care se vor găsi pe piaţa de profil în viitorul imediat, este IMM Cologne. Desfăşurat la Koln, târgul îşi deschide porţile în zilele următoare, respectiv marţi 19 ianuarie. Timp de şase zile, aici demonstrează ce pot, jucătorii importanţi pe acest segment. Este primul semnal de referinţă privitor la tendinţe, materiale, culori, preţuri, semnal pe care cei interesaţi nu-şi permit să-l piardă.
În rândurile de mai jos am pregătit o avanpremieră a câtorva dintre cele ce "vor fi spuse" aici, construită pe baza informaţiilor furnizate de trendbook-ul (o carte de prezentare a tendinţelor- www.imm-cologne.com/press/publications/interior_trends.php ) lansat de departamentul responsabil cu conturarea trendurilor din cadrul IMM Cologne.
Echipa de aici, compusă din experţi de renume internaţional pe domeniile: design, arhitectură, jurnalişti de specialitate şi experţi în materiale, a identificat patru teme centrale