Antreprenorii care vad o corespondenta directa intre marimea pietei si probabilitatea de succes ajung sa rateze oportunitatea de a servi unui segment de nisa sanatos. Segmentele de nisa nu ofera start-up-urilor doar oportunitatea de a lansa afacerea cu succes, dar pot ajuta companiile sa devina importanti jucatori in pietele mari, scrie Entrepreneur.
Jucatorii de nisa impart un set comun de trasaturi. Acestea implica o intelegere mai mare a consumatorilor si a nevoilor, dar si abilitatea de a ramane in legatura cu acesti clienti.
Companiile ideale dintr-o piata de nisa ar trebui sa detina in permanenta calitate, produse caracterizate de inovatie si o atentie deosebita pentru angajati. Functionarea intr-o piata de nisa permite companiilor sa se axeze pe atingerea nevoilor unui grup mic de consumatori fara a compromite sansa de a satisface interesul pentru o piata mai mare.
Interesul specific. Fierul de calcat este unul dintre cele mai intalnite obiecte din gospodarie. Compania elvetiana Laurastar a vandut din 1980 peste doua milioane de astfel de articole in mai mult de 40 de tari. La inceput, compania a servit o piata formata din oameni care aveau acelasi interes, de a netezi profesional hainele. A renunta la o piata mare in favoarea uneia mici nu este foarte logic pentru investitori, insa Laurastar a dovedit ca a servi un segment mic al unei piete cu nevoi speciale poate fi profitabil si sustenabil.
In anumite cazuri, jucatorii de nisa se concentreaza pentru a servi o combinatie de subsegmente ale unei piete cu interese similiare si modele de piata asemanatoare.
De exemplu, compania de turism Aman Resorts din Statele Unite nu urmareste doar turistii bogati si sofisticati. Publicul Aman Resorts are o cerere pentru locatiile indepartate, un interes in autenticitatea culturii si pentru atitudinea responsabila fata de mediu. Compa