Japan Airlines (JAL), cel mai mare operator aerian din Asia, a cerut marti intrarea sub protectia legii falimentului, ca parte a unui plan de restructurare si reducere a datoriilor sustinut de guvernul nipon, potrivit AFP. Ca parte a acestui plan, operatorul aerian va obtine 3,3 miliarde de dolari din fonduri publice, insa va trebui sa reduca numarul locurilor de munca cu 15.600.
Actiunile Japan Airlines vor fi delistate de la Bursa din Tokyo pana pe 20 februarie, se arata pe site-ul operatorului pietei de capital.
In decursul zilei de marti, valoarea unei actiuni JAL a scazut la doar trei yeni, valoarea companiei coborand astfel la aproximativ 90 milioane de dolari, mult mai putin decat costul unui jumbo jet nou.
Cu datorii estimate la circa 22 miliarde de dolari, falimentul Japan Airlines reprezinta cel mai mare esec al unei companii japoneze din afara sectorului financiar de dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, potrivit firmei de consultanta Tokyo Shoko Research. Japan Airlines (JAL), cel mai mare operator aerian din Asia, a cerut marti intrarea sub protectia legii falimentului, ca parte a unui plan de restructurare si reducere a datoriilor sustinut de guvernul nipon, potrivit AFP. Ca parte a acestui plan, operatorul aerian va obtine 3,3 miliarde de dolari din fonduri publice, insa va trebui sa reduca numarul locurilor de munca cu 15.600.
Actiunile Japan Airlines vor fi delistate de la Bursa din Tokyo pana pe 20 februarie, se arata pe site-ul operatorului pietei de capital.
In decursul zilei de marti, valoarea unei actiuni JAL a scazut la doar trei yeni, valoarea companiei coborand astfel la aproximativ 90 milioane de dolari, mult mai putin decat costul unui jumbo jet nou.
Cu datorii estimate la circa 22 miliarde de dolari, falimentul Japan Airlines reprezinta cel mai mare esec al unei companii jap