Grupul suedez Volvo, al doilea mare producător de camioane la nivel mondial , a raportat pentru anul trecut pierderi de 1,4 miliarde de euro, faţă de un rezultat pozitiv de 980 de milioane de euro în 2008, în condiţiile în care vânzările nete s-au redus cu 28%.
Vânzările nete ale constructorului de camioane s-au situat anul trecut la 21,3 miliarde de euro, faţă de 29,7 miliarde de euro în 2008, se arată în raportul financiar al grupului pentru 2009.
În ultimul trimestru al anului trecut, pierderile Volvo Group au crescut de la 127 de milioane de euro, în aceeaşi perioadă a anului anterior, la aproape 196 de milioane de euro. Vânzările s-au diminuat cu 23%, la circa 5,9 miliarde de euro.
Grupul notează că rezultatele din al patrulea trimestru din 2009 au fost afectate de cheltuieli de 137 de milioane de euro, sume folosite pentru restructurare şi reduceri de personal, dar şi de reevaluări ale inventarului. Volvo anticipează că piaţa europeană va creşte cu 10% în acest an, iar cea nord-americană va avansa cu 20-30%.