Brandul francez de brutarii-patiserii Paul, prezent pe piata romaneasca din 2008, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 2,1 mil. euro, peste estimarile companiei. Ovidiu Albu, director general Paul, ridica miza pentru acest an, preconizand o crestere a afacerilor cu 30% pe fondul deschiderii a doua noi locatii.
Primul magazin Paul a fost deschis, in sistem de franciza, in cadrul Baneasa Shopping City, in luna decembrie 2008 fiind inaugurata si cea de-a doua locatie, situata in Piata Dorobanti, care a avut cel mai mare aport in afacerile companiei in 2009, spune Ovidiu Albu (foto). In cele doua locatii lucreaza 50 de angajati.
“Au mai aparut pe piata diverse companii care sugerau ca ar avea aceeasi pozitionare cu noi si aceeasi oferta, dar niciuna nu constituie un real competitor. Cererea pentru ceea ce oferim (produse, servicii, marca) este in crestere, semn al maturizarii clientilor locali”, declara Albu.
Pentru acest an compania estimeaza vanzari de 3 mil. euro, principalul obiectiv fiind extinderea lantului de brutarii-patiserii cu doua noi locatii, exclusiv in Bucuresti. Pentru acest proiect, Paul a alocat un buget de investitii de 900.000 euro. Numarul angajatilor ar putea creste astfel cu 50 de persoane.
Care este profilul clientului Paul? “In general, sunt oameni care locuiesc in zona brutariei in cazul locatiei din Dorobanti. La Baneasa vorbim practic de clientii centrului comercial, deci cei care nu vin dedicat pentru noi, dar isi cumpara painea sau dulciurile de la noi sau se opresc sa consume acolo, fiind locatia care are o zona de «dine-in» mai mare”, explica directorul general Paul Romania.
Potrivit acestuia, valorea media a cosului de cumparaturi se ridica la 20-25 lei.
Cu o traditie de peste 120 de ani in arta brutariei, Paul este prezent in 21 de tari. Compania are in prezent 453 de magazine, dintre care