Sărbătoarea îndrăgostiţilor pe model occidental a pierdut din fastul comercial de anii trecuţi. Altădată mană cerească pentru samsarii de nimicuri colorate, Sfântul Valentin şi-a pierdut astăzi belşugul mercantil, românii preferând acum cadourile simbolice.
Parafrazând romanul lui Gabriel García Márquez „Dragostea în vremea holerei", anul acesta, dragostea în vremea crizei înseamnă târguri mai puţine şi clienţi cu punga strânsă. De pildă, de ieri s-au deschis în Capitală târgurile de cadouri dedicate Zilei Îndrăgostiţilor.
Mai citeşte şi:
Îndrăgostit în orşul tău - vezi aici lista evenimentelor de Valentine`s Day
Tarabele sunt pe jumătate goale, iar clienţii puţini. La Băneasa Shopping City, oferta abundă de dulcegării costisitoare şi cam atât. La Sala Palatului se găsesc bretele, curele şi portofele lângă covrigi, salam şi brânză cu mucegai.
Sala Dalles din centrul Capitalei e plină de inimi, inimioare şi gablonţuri, amintind de Sfântul Valentin. Însă, din motiv de recesiune, aici s-au comasat trei târguri într-unul singur: Ziua Îndrăgostiţilor, 1 Martie şi 8 Martie. Aici, inimioare din belşug: de la cele mici cu dedicaţie - „Pisoi, te iubesc", cu alternativa „Îngeraş", sau mai casnicele „Tati (mami), te iubesc " - până la cele mari cât o garsonieră confort III, cu un preţ pe măsură: 220 de lei.
„Dar avem şi lucruri deosebite", spune Sînziana Ittu, PR-ul târgului. De pildă, un studio foto cu recuzită interbelică (25 de lei poza), un artist portretist (80 de lei pe cap de persoană desenată, 150 de lei pentru un cuplu), trandafiri imprimaţi cu mesaje la alegerea clientului sau mărgele din zahăr.
Cadouri „ţintite"
Ofertele târgurilor de Sfântul Valentin au variante şi pentru oameni excesiv de sinceri, nesăbuiţi sau rău intenţionaţi. Avem un miniaspirator anticelulită la Sala Palatului sau o bibliotecă sugestivă la S