Cel mai important proiect respins viza acordarea a încă 2 milioane de euro firmelor Luxten şi Flash Lighting, care gestionează iluminatul public.
Consilierii au discutat aprins propunerea primarului Gheorghe Nichita de a majora cu 10% contractele de concesionare a serviciului de iluminat public. Primăria a încredinţat în anul 2005 firmelor Luxten şi Flash Lighting două contracte, a căror valoare a crescut până la aproape 20 de milioane de euro.
Cele două firme trebuiau să investească din resurse proprii în extinderea reţelelor de iluminat stradal, urmând să primească de la primărie banii eşalonat până în 2017. Primarul a cerut consilierilor să mai aloce două milioane de euro, pentru lucrări de întreţinere. „În cartierele mărginaşe, unde s-a extins reţeaua, nu vom mai avea bani pentru întreţinerea sistemului de iluminat“, a argumentat Nichita. El n-a reuşit să-i convingă însă pe consilieri, care au respins proiectul.
Vot pentru autogara SF
Aleşii au dezbătut apoi studiul de fezabilitate pentru viitoarea autogară. Unii s-au arătat nemulţumiţi de faptul că spaţiul va fi amenajat în zona Tudor Vladimirescu, pe actualul garaj al RATP. Amplasamentul a fost sugerat de consultanţii străini, care au avut de ales între depoul regiei de transport şi zona din apropierea campusului studenţesc. „Analiza comparativă a locaţiilor este total neserioasă. Am putea pe bani europeni să curăţăm zona Gării“, a afirmat consilierul Sorin Ionescu.
Şefii din primărie au replicat că autogara ar costa mult mai mult dacă s-ar amenaja în zona Silvestru, pentru că numai relocarea depoului ar costa încă 10 milioane de euro. În cele din urmă, consilierii au aprobat studiul. Viitoarea autogară ar putea primi finanţare nerambursabilă de la UE, iar valoarea estimată a investiţiei este de aproape 20 de milioane de euro, din care contribuţia municipalităţii e