INSPIRAŢIE. Pentru că oamenii „trag” mai cu spor la crâşme inedite, patronii inventează nume care mai de care mai „îndrăzneţe”. Strategia pare să dea roade, iar cu această ocazie publicul este fidelizat.
Singurele mici afaceri din domeniul alimentar care dau semne de viaţă în această perioadă sunt cele care atrag publicul consumator prin mijloace inedite. Unul dintre acestea este „marketingul denumirilor ciudate”.
Încă din cele mai vechi timpuri, hanurile şi crâşmele aveau nume neaoşe, inspirate din întâmplări sau locuri reale. Un exemplu în acest sens este barul „Dead Horse” din Roşiorii de Vede, cunoscut mai degrabă drept „Calu’ Mort”. De-a lungul timpului a avut mai mulţi proprietari. Pe vremea când era o cârciumă de căruţaşi era un adevărat loc de întâlnire, fiind cunoscută atât în Roşiori, cât şi în satele din jur.
Din 2008, cârciuma a fost redeschisă de un alt patron, devenind bar modern cu internet wireless şi muzică rock, iar numele „Calu’ Mort” s-a transformat în „Dead Horse”. Clienţii, din căruţasi, au devenit rockeri, skateri. Cu toate acestea, dacă întrebi în Roşiori de barul „Dead Horse”, e posibil să nu se ştie despre ce vorbeşti. Dacă întrebi de „Calu’ Mort”, orice taximetrist te duce acolo cu ochii închişi.
Fidelizare la botu’ calului
„Legenda acestui loc se întinde în urmă cu mai mulţi ani. Un ţăran a venit cu calul la târg. Cum a ajuns foarte devreme, iar cârciuma era deschisă, a intrat să bea ceva, ca să se încălzească. În cârciumă erau lăutari, petrecere, muzică bună, astfel că ţăranul a plecat câteva ore mai târziu pe trei cărări, uitând de calul care rămăsese legat. Când şi-a amintit el, după câteva zile, era prea târziu: calul murise de foame şi de sete, legat la cârciumă. Patronii barului «au exploatat» acest nume, beneficiind de avantajele legendei”, povesteşte Gelu Jilavu, act