AFACERIŞTI. Prezentatorii îşi produc emisiunile folosindu-se de propriile firme.
Unele vedete se descurcă bine mersi în lumea televiziunii, mai ales după ce au ajuns să cunoască succesul prin emisiunile pe care le prezintă.
Dacă, la început, sunt doar angajaţi ai unui post de televiziune, ulterior ajung parteneri prin intermediul firmelor de producţie pe care le înfiinţează. Şi exemple se găsesc destule pe piaţă.
„Cârcotaşii” SRL
„Am înfiinţat Hodoronc-Tronc Prod în 2001, din cauza volumului destul de mare de activităţi pe care le aveam la momentul respectiv. Mi s-a părut mult mai uşor să pun bazele propriei firme de producţie radio, TV şi publicitate, decât să apelez la serviciile altor firme”, declară Şerban Huidu, unul dintre întreprinzători.
De-a lungul timpului, firma sa a produs o serie de emisiuni, printre care „Ciao TV”, „Fitze cu Dezbrăcatu’”, dar şi spoturi publicitare.
În prezent, producţia merge mai departe cu „Cronica Cârcotaşilor”, dar şi cu alte proiecte publicitare, printre ele şi cea mai recentă campanie Digi, în care apar şi Cârcotaşii.
BUSINESS. Producătorii Huidu şi Găinuşă
Mândruţă şi Turcescu - 100% succes
Un alt producător TV de succes este Lucian Mândruţă. Firma lui, Sign Factor, are momentan pe post două emisiuni, „Bazar” (TVR 2), unde amfitrion este Răzvan Marc, şi „2 pe-un weekend” (Antena 3), prezentată de Andreea Berecleanu şi Andrei Zaharescu. „Pe sticlă” au mai rulat şi alte emisiuni, printre care „Ingenioşii”, „Yacht Life” sau „România Verde”.
Dar lista producătorilor TV nu se opreşte aici. Robert Turcescu are două firme, una de producţie TV şi cealaltă de consultanţă în media. RT Media Communication a produs pentru Realitatea TV „Kilocruciada”, „100%”, „Arhitectonic” şi „A