Mulţi jucători de profil sunt de părere că acest segment al pieţei de construcţii nu este suficient de exploatat. Corelată cu scăderea dramatică a construcţiilor din 2009 şi piaţa cofrajelor a avut de suferit în aceeaşi măsură. Totuşi, estimările pentru 2010 nu sunt pesimiste.
Deşi promovarea acestor produse nu este una la nivelul altor materiale de construcţii, cofrajele sunt elemente esenţiale când vine vorba de a construi un imobil.
„Piaţa de cofraje este una cu un potenţial foarte mare în viitor. Pe termen lung, respectiv în aproximativ trei, patru ani, acest domeniu va creşte cu cel puţin 40% faţă de nivelul din prezent", declară Simona Robu, director comercial al companiei Andami, care se ocupă de comercializarea şi închirerea acestor echipamente.
Acest lucru se poate întâmpla mai ales datorită faptului că această piaţă nu a avut parte până acum de fenomenul de marketing. „Sunt şi în prezent o mulţime de structurişti care nu le folosesc încă şi nici nu le cunosc prea bine, deşi avantajele şi siguranţa pot fi la niveluri mult mai mari dacă utilizezi cofrajele", explică Robu.
Majoritatea contractelor de furnizare a sistemelor de cofrare se atribuie societăţilor partenere în mod tradiţional sau celor care au o experienţă vastă în domeniu. „Astfel, va fi din ce în ce mai greu pentru firmele mici şi mijlocii să supravieţuiască pe această piaţă.
În prezent, sunt active aproximativ 20 de firme străine ofertante, dintre care numai şase de dimensiuni mari", spune Iustin Căpăţînă, director tehnic al distribuitorului de cofraje pentru construcţii Peri România.
Preţuri neschimbate
În acest an schimbările în domeniul cofrajelor nu vor fi majore. „2009 a fost un an destul de dificil, foarte multe scăderi nu vor mai exista, nu mai este de fapt loc pentru acest lucru pe piaţă", susţine Simona Robu. Cât priveşte preţurile, spune aceasta,