“Sa traiti! Caplan ma numesc”. Politistul se extrage rapid din Loganul MCV. In situatii de astea legitimatia de presa face minuni si-i baga in viteza. Numai ca eu nu venisem sa-l salut. Mai curand as fi vrut sa iau la rost pe cineva. Caci Caplan, singurul reprezentant al statului pe DN73, era inarmat cu un radar.
Drumul national 73 face legatura intre Pitesti si Brasov. Trece prin culoarul Rucar-Bran si teoretic e o alternativa la aglomeratia de pe DN1. Teoretic doar, caci de fapt e un drum prost. Chit ca e singurul care face legatura si cu fabrica Dacia-Renault de la Mioveni, chipurile investitor strategic. Pana acolo drumul e din placi de beton, iar intre rosturile lor in mod obisnuit se casca gropi late de 20-30 de centimeri.
Renault testeaza zilnic aici diverse masini. “E adevarat masinile noastre sunt mai rezistente in ce priveste partea de legatura cu solul”, spunea recent la RFM directorul Dacia, Constantin Stroe. Cu siguranta daca rezista aici vor rezista oriunde in lume, si-o fi zis constructorul.
Numai ca in iarna asta situatia s-a schimbat. Nu mai e doar un drum cu gropi, e un drum printre gropi. Mici insule de beton stau stinghere printre pietre, apa si noroi. Un drum pe care alta data il faceai in 40 de minute acum se intinde la o ora si douazeci de minute.
In coloana, doar in coloana.
Dupa Clucereasa DN73 se transforma intr-un soi de Magheru off-road. Te asezi in coloana si urmezi cursul. Ii dai treapta intai, a doua si apoi te repliezi. Calci frana si vezi ce face cel din fata. O ia incetisor spre stanga apoi brusc la dreapta si apoi trage tare sa se intoarca pe contrasens. Daca nu vine cineva din fata. Daca vine, are solutia pamantului de langa drum.
Zeci de masini fac dansul asta pe kilometri intregi. Camioanele sunt cele mai amuzante. Intra incet cu tractorul in trei gropi deodata, se opintesc