Întreg cotidianul belgian La Derniere Heure a apărut astăzi în variantă 3D, relatează AFP. Este o premieră în Belgia şi în Europa. Cititiorii au primit gratuit ochelarii speciali, iar când au răsfoit ziarul au văzut fotografiile şi reclamele în relief.
Redactorul şef al publicaţiei, Hubert Leclercq, mărturiseşte că a muncit două luni ca totul să iasă ca la carte. Şi tirajul a fost mărit cu această ocazie, de la 85.000 la 115.000 de exemplare.
După cinema, televiziune şi jocuri video
Leclercq spune că până astăzi niciun cotidian nu a mai scos pe piaţă întreaga publicaţie în format 3D.
Nu-i uşor să faci un astfel de ziar. De exemplu îţi ia mai mult timp. Cam 20 de minute pentru aranjarea fiecărei fotografii, faţă de un minut cât este în mod normal.
Jurnaliştii au fost rugaţi să pună accent pe fotografii în relatările lor.
Redactorul şef recunoaşte că nu-i uşor să popularizezi o astfel de tehnică din cauza ochelarilor.
S-a folosit şi o hârtie mai specială, ca la reviste. Însă în ciuda costurilor mai mari, ziarul s-a vândut la acelaşi preţ.
CITIŢI ŞI:
Test pe primul laptop 3D din lume: merită banii?
Ochelarii 3D nu sunt igienici
Burberry, prezentare în 3D
Tehnologia 3D dă dureri de cap