Efectele crizei par să se reflecte şi în schimbarea meniului zilnic al gălățenilor, locul prânzului fiind adjudecat de tradiționalul covrig. În "Țiglina", principalul vad comercial al Galațiului, se dezvoltaseră în ultimii ani activități profitabile bazate pe luatul mesei în oraş. Restaurantele aveau oferte pentru prânz, cu ciorbă şi felul 2, la 11-15 lei, iar fast food-urile şi pizzeriile invadaseră zona. Dar, o dată cu adâncirea crizei, din lipsă de clienți, majoritatea restaurantelor şi-au anulat ofertele, iar fast food-urile au introdus în gama de produse gogoşile, care au câştigat mai mulți adepți decât shaorma. Mai nou, zona a fost invadată de "covrigării". În locul magazinului de încălțăminte "Nice Price" a apărut o simigerie. La câțiva metri, locul unei patiserii a fost luat de altă simigerie. Reorientarea către covrigii cu mac sau susan a fost efectuată şi de firma "Full House", care deține în zonă o pizzerie şi o cofetărie. Spațiul cofetăriei a fost redus la jumătate, pentru a face loc simigeriei, la care lucrează opt brutari şi vânzătoare, cât au pizzeria şi cofetăria la un loc. Toată ziua, în fața simigeriilor sunt cozi mari, de 5-15 persoane, dar noutatea e că nu se mai mănâncă covrigi doar dimineața, ci şi seara. Mulți îşi iau, în drum spre casă, o sforicică cu câțiva covrigi calzi, care intră probabil în meniul cinei.
Gălățenii au început să consume covrigi, în perioadă de criză, mai ales din cauza prețului mic al acestui aliment. Un covrig costă 30-50 de bani, iar 2-3 covrigi suplinesc cu brio felia de pizza sau o shaorma, care costă de câteva ori mai mult. Faptul că avem de-a face cu un „consum de criză" este su-gerat de schimbările intervenite, pentru că, dacă până acum principala categorie de cumpărători erau elevii, iar perioada de vârf a vânzărilor era dimineața, acum grupul de consumatori s-a extins în toate categoriile de v