Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate din cauza norului de cenuşă vulcanică nu vor fi despăgubiţi pentru daunele suferite din această cauză, însă li se vor returna banii daţi pe bilete. Sursa: Vlad Stănescu
Fiind vorba despre o calamitate naturală, pasagerii nu vor primi despăgubiri dacă, din cauza anulării zborului, au ratat o afacere sau au fost nevoiţi să plătească pentru o cameră de hotel. În privinţa banilor plătiţi pentru achiziţionarea biletelor de avion, pasagerii au trei variante: sunt reprogramaţi, li se returnează sumele plătite sau lasă aceşti bani în contul unei călătorii viitoare.
„Pasagerii ale căror curse au fost anulate au trei variante. Fie sunt reprogramaţi pe parcurs la alte zboruti, fie solicită returnarea banilor, sau acceptă să folosească această sumă de bani ca pe un credit, pe care să o folosească pentru a cumpăra bilete la altă călătorie. Compania Wizzair returnează banii în urma unei cereri scrise, dar banii nu sunt returnaţi pe loc”, a declarat pentru evz.ro purtătorul de cuvânt al companiei, Daniel Alexandru Amzăr.
Pasagerii care au rezervat bilete la cursele Tarom pot opta între a fi reprogramaţi sau a li se returna banii.
„Returnarea banilor se va face în agenţia emitentă, chiar dacă nu este o agenţie Tarom”, ne-a declarat Luana Roth, PR & Communication Specialist din cadrul operatorului aerian.
Zborurile anulate nu vor fi reprogramate, potrivit reprezentanţilor Aeroportului Otopeni. De aceea, pentru a prinde un loc, pasagerii trebuie să contacteze din timp companiile aeriene. Doar reprezentanţii acestora pot da informaţii despre programul curselor pe cele 10 aeroporturi care sunt astăzi operaţionale.
Pierderi masive în toată Europa
Companiile aeriene pierd zilnic circa 250 de milioane de euro, ca urmare a interdicţiilor impuse din cauza norului de cen