Întovărăşirea cu internetul şi pe telefonul mobil îşi face simţită prezenţa în tot mai multe momente ale activităţilor noastre zilnice: de la comunicare business la reţele sociale, de la messenger la navigare pe net. Toate acestea sunt întărite şi detaliate de un recent sondaj (cu chestionare online şi offline), prezentat ieri în cadrul Mobile Marketing Conference. Din raport reiese că majoritatea utilizatorilor de mobil stau pe internet "în oraş, când sunt singuri" (32%), în tren/metrou (29%), când aşteaptă pe cineva (28%), dar şi când sunt acasă (29%) sau chiar la şcoală/facultate/birou (28%). Principalele activităţi derulate prin intermediul internetului mobil sunt: verificarea mail-ului (41%), navigarea pe internet (34%), messenger (30%), reţele sociale (18%). Pentru social networks, Facebook este preferat de majoritatea utilizatorilor, aproximativ 60%.
Totuşi, în afara funcţiilor de bază (voce, SMS, calendar/organizator), principalele utilizări alte terminalului sunt pentru muzică (42%), internet (32%), jocuri (29%), conform sondajului. Suprinde plasarea spre coada clasamentului utilizarea unor funcţii precum foto (25%) sau bluetooth (19%).
Reclamele pe mobil
Unul dintre elementele considerate cheie pentru industria telecom (în ceea ce priveste noi resurse financiare) este zona publicităţii mobile. Deşi rapoarte mai mult decât optimiste prezentau, de acum câţiva ani, sume ameţitoare, de miliarde de euro, totuşi acest domeniu încă este sub estimări. Se pare că nu s-a reuşit rezolvarea aspectelor legate de publicitatea nesolicitată (spam), precum şi de deranjul reclamelor (text, imagine/banner) şi pe "obiectul-minune" de care nu ne mai despărţim nici la WC. |n orice caz, raportul menţionat arată că românii au devenit mai reticenţi la marketingul mobil, doar 8% considerând că îşi atinge scopul. Mai mult decât atât, 25% dintre participanţii la s