Campania iniţiată de evz.ro dezvăluie astăzi din farmecul capitalei Olteniei. În spatele mediatizării subiectelor controversate, urbea din Bănie este un model de progres regional.
După câţiva ani în care lucrurile păreau să stagneze, din 2005 situaţia a început să se schimbe în Craiova. Se poate lăuda cu o piaţă centrală nouă, cu un brand local şi cu Parcul Romanescu, al treilea parc natural ca mărime din Europa. Are o centură ocolitoare, iar lucrările pentru cea de-a doua încep în vară. Aeroportul internaţional este în modernizare, la fel şi mai multe bulevarde principale, iar reţelele de canalizare şi de ali men tare cu apă se modernizează.
Vara trecută au fost deschise aproape 20 de şantiere, în urma cărora au fost asfaltate mai multe străzi, iar primăria, alături de specialişti în fonduri europene, a lucrat la Planul Integrat de Dezvoltare, în care şi-au făcut loc mai multe investiţii, până acum dificil de realizat: un pasaj subteran de 300 de metri, o pasarelă de 318 metri, în centrul oraşului, amenajarea pistelor pentru biciclişti, restaurarea centrului istoric şi introducerea transportului cu troleibuzul.
Oraşul fântânilor
Brandul neoficial al Craiovei poate fi de „oraş al fântânilor”. Numai în Piaţa „Mihai Viteazul” sunt şapte. Cea mai admirată şi mai scumpă e fântâna muzicală, care a costat aproape un milion de euro. În oraş mai sunt alte câteva astfel de oaze, mai ieftine.
Punctul slab al Craiovei rămâne piaţa muncii. Principalul barometru sunt suplimentele de mică publicitate din ziarele locale şi platformele on-line cu oferte. Pentru un proaspăt absolvent de facultate posibilităţile de angajare sunt la limită. Peste 90% din locurile de muncă dispo nibile sunt pentru cei necalificaţi, ori fără studii superioare.
Multe sectoare de servicii sunt subdezvoltate ori chiar inexistente: relaţii publice, recrutare s