Atunci când băgai mâna-n foc că Hollywoodul a monopolizat şi a secat biopicul, francezul Olivier Assayas livrează unul făcut ca la carte, cu o durată de peste cinci ore şi jumătate: „Carlos”. Sursa: Reuters
Dacă acum doi ani publicul de la Cannes dădea probă de rezistenţă la vizionarea lui „Che”, de Steven Soderbergh, anul acesta a fost rândul lui Olivier Assayas să mizeze pe răbdarea spectatorilor.
Lungmetrajul „Carlos”, făcut pentru TV, a avut parte de o singură proiecţie pe Croazetă (în afara Competiţiei), la care presa s-a amestecat cu echipa filmului, un caz destul de rar întâlnit la Cannes. S-a aplaudat şi la antract, şi la final. Deşi mai vedeai jurnalişti aţipiţi, sala au părăsito relativ puţini, luând în considerare durata peliculei.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Cinemas: Primele impresii după cinci ore cu "Carlos"
Volumul de muncă implicat de realizarea lui „Carlos” intimidează uşor: scenariul, de Assayas şi Dan Franck (conţinând replici în spaniolă, engleză, franceză, germană, maghiară etc.) şi documentarea s-au întins pe doi ani, locurile de filmare au fost nenumărate, din Liban până în Ungaria, turnările au durat 92 de zile, distribuţia include peste 100 de interpreţi, iar Édgar Ramírez („Che”, „The Boune Ultimatum”), actorul din rolul principal, venezuelean şi poliglot ca şi Ilici Ramírez Sánchez, a beneficiat de trei săptămâni pentru a deveni supraponderal pentru ultima parte a lungmetrajului; de altfel, pe timpul filmărilor, a făcut şi puţină puşcărie în Liban.
Radu Mihăileanu trebuia să regizeze filmul
Pelicula îmbină propria reconstituire a biografiei lui Şacalului cu imagini de arhivă; se recurge la subtitluri pentru a indica „who’s who”, căci există o puzderie de personaje.
Potrivit declaraţiilor producătorului Daniel Leconte, „Carlos” trebuia să fie regizat iniţial de Rad