The Times si Sunday Times au prezentat marti noile versiuni ale site-urilor, care vor fi accesate, incepand cu luna iunie, pe baza de abonamente, in cadrul ofensivei declansate de magnatul Rupert Murdoch impotriva continutului online gratuit, relateaza AFP. Acum, cele doua titluri dispun de site-uri distincte, iar The Times va pune accentul pe stiri, in timp ce Sunday Times se va concentra pe continut foto si video.
Introducerea unei taxe pentru accesarea continutului - 1 lira pe zi sau doua lire pe saptamana - ar putea descuraja 90% din cei 21 de milioane de vizitatori unici inregistrati lunar, in prezent, potrivit unei evaluari a grupului News International, filiala a News Corp. Aceasta evaluare ar putea fi insa optimista, in conditiile in care sondajele recente arata ca doar 5% dintre britanicii care isi culeg informatiile de pe site-urile de stiri ar fi dispusi sa plateasca pentru accesarea continutului.
In cazul Times si Sunday Times, cei 2 pana la 4 milioane de cititori fideli dispusi sa plateasca reprezinta o tinta motivanta pentru conducere. "Cred ca vom pierde un mare numar de cititori care de fapt doar 'rasfoiesc' continutul nostru", a declarat redactorul sef al The Times, James Harding, intr-un interviu acordat BBC - al carui site este atacat frecvent de Murdoch pentru politica sa de absoluta gratuitate. "Este timpul sa stopam irosirea actului jurnalistic. Avem sentimentul ca subevaluam jurnalismul, subevaluam valoarea Times si a perceptiei ca actul jurnalistic si stirile au o valoare", a comentat el.
Presa britanica asteapta cu interes rezultatul pariului facut de Rupert Murdoch, care va fi "plin de invataminte pentru viitorul ziaristicii si al vointei cititorilor de a plati pentru a accesa informatiile", comenteaza BBC.
Introducerea unui sistem de plata este asociata cu ofensiva declansata de miliardarul Ruper