Vara începe cu lansarea celei de a treia generaţii a modelului de lux Audi A8. Limuzina germană speră să facă valuri pe un segment dominat de Mercedes-Benz Clasa S şi înţesat cu jucători de excepţie precum BMW Seria 7, Maserati Quattroporte, Jaguar XJ sau Lexus LS. Sursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDI
1 /.
În aceste vremuri de restrişte, piaţa limuzinelor de lux poate părea mai puţin o afacere şi mai mult o chestiune de orgoliu. Fiecare producător vrea să o aibă mai mare, mai "deşteaptă", mai viguroasă.
Şi mai nouă, pentru că, mai ales aici, noutatea merge foarte bine cu exclusivitatea. E drept, acest atu trece pe rând, dintr-o tabără în alta. Dacă în 2009 BMW şi Jaguar s-au călcat reciproc pe bombeuri cu lansările celor mai proaspete Seria 7, respectiv, XJ, anul acesta Audi se poate lăfăi cu noul A8.
Porsche România, importatorul mărcii germane în ţara noastră, a adus, săptămâna aceasta, a treia generaţie Audi A8 în showroomurile de la noi.
Concurenţa: cinci stele
Limuzina de lux A8 se va regăsi pe eventuala listă de cumpărături a celor mai înstăriţi compatrioţi la concurenţă cu deja amintitele BMW Seria7 şi Jaguar XJ, dar şi cu liderul tradiţional din acest segment - Mercedes-Benz Clasa S - ori Lexus LS şi Maserati Quattroporte, două opţiuni mai exotice.
Noul A8 este comercializat în România, cu preţuri cuprinse între 76.200 de euro (3.0 TDI - 250 CP quattro) şi 92.900 de euro (4.2 TDI - 350 CP quattro).
Sunt disponibile şi două versiuni pe benzină - 3.0 TFSI - 290 CP quattro şi 4.2 TSI - 372 CP quattro - care costă 76.700 de euro, respectiv, 91.400 de euro. Toate preţurile conţin TVA şi sunt valabile înaintea bifării vreunuia dintre foarte multele echipamente prezente pe lista de opţionale.
TDI-ul, cel scump şi cel mai ieftin
Interesat, varianta V6 turbodiesel es