British Petroleum (BP) a anuntat sambata esecul si abandonarea operatiunii "Top Kill" de colmatare a putului de petrol din Golful Mexic, potrivit Reuters. Procedura "top kill", care consta in injectarea de fluide de foraj in put, la aproape 1.600 de metri adancime, nu a reusit sa stopeze scurgerile de petrol, a explicat Doug Suttles, director de operatiuni al BP.
Intr-un comunicat, directorul general al companiei, Tony Hayward, s-a declarat dezamagit de esec dar a precizat ca gigantul britanic este pregatit sa incerce o solutie alternativa, care consta intr-o carcasa de retentie care are rolul de a prelua petrolul, fara a colmata scurgerea, dupa care il va dirija spre suprafata.
"Din ceea ce stim acum, credem ca o carcasa de retentie este metoda cea mai eficienta pentru a minimiza impactul scurgerii de petrol asupra ecosistemului din golf", afirma Hayward.
Noul dispozitiv ar putea deveni functional in patru-cinci zile.
"Credem ca va retine cea mai mare parte a petrolului, daca va functiona. Nu putem sa oferim garantii", au avertizat oficialii companiei.
De la naufragiul platformei Deepwater Horizon, in 20 aprilie, BP, aflata si sub presiunea autoritatilor americane, a incercat in mai multe randuri sa stopeze scurgerile de petrol.
Amiralul Mary Landry, seful garzilor de coasta, crede ca cea mai buna solutie este forarea a doua puturi de fuga care sa preia scurgerile de petrol. Operatiunile de constructie au inceput deja, dar acest put nu va fi gata inainte de sfarsitul lui iulie sau inceputul lui august, potrivit BP, iar aceasta intarziere va creste presiunea asupra administratiei Obama, criticata din ce in ce mai dur pentru modul in care a gestionat acest dezastru.
"Vom continua sa cautam toate metodele pentru a stopa aceste scurgeri, pana cand cele doua puturi vor fi definitivate",