România continuă, şi după 5 luni, să fie piaţa auto europeană cu cea mai severă scădere a înmatriculărilor de maşini noi (-49%), urmată îndeaproape de Ungaria şi Bulgaria, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Per total, piaţa auto europeană a urcat cu 2% între ianuarie şi mai, chiar dacă luna trecută s-a înregistrat un declin de 9%, pe fondul dispariţiei unui mare număr de programe tip "Rabla" care au ajutat masiv vânzările în 2009, informează Hotnews.
România a fost piaţa cu cel mai puternic declin (-49%), de la circa 51.600 unităţi, la sub 26.500. Scăderi apropiate au înregistrat şi pieţele auto din Ungaria şi Bulgaria (circa 45 - 46%). În Slovacia scăderea a fost de 30%, iar în Germania de 28%, în lipsa programului Rabla care a dus cea mai mare piaţă europeană la niveluri record în 2009. Portugalia a fost campioana creşterilor după cinci luni: 56%, iar alte patru pieţe au crescut cu mai bine de 40%: Norvegia, Islanda, Spania, Irlanda.
Germania este în continuare cea mai mare piaţă auto europeană, cu 1,17 milioane maşini noi înmatriculate în cinci luni, urmată de Italia, cu 992.000 şi Franţa cu circa 971.000.
F. A. România continuă, şi după 5 luni, să fie piaţa auto europeană cu cea mai severă scădere a înmatriculărilor de maşini noi (-49%), urmată îndeaproape de Ungaria şi Bulgaria, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Per total, piaţa auto europeană a urcat cu 2% între ianuarie şi mai, chiar dacă luna trecută s-a înregistrat un declin de 9%, pe fondul dispariţiei unui mare număr de programe tip "Rabla" care au ajutat masiv vânzările în 2009, informează Hotnews.
România a fost piaţa cu cel mai puternic declin (-49%), de la circa 51.600 unităţi, la sub 26.500. Scăderi apropiate au înregistrat şi pieţele auto din Ungaria şi Bulgaria (circa 45 - 46%). În Slovacia scăderea a fost de 30%, iar