La nici nouă luni de la apariţia controversatului videoclip al piesei „Telephone”, Lady Gaga nu încetează să şocheze, de data aceasta întrecându-se pe sine printr-o transpunere în imagini a blândei melodii „Alejandro”, o piesă pe care, dacă nu ai vedea-o, te-ai gândi că are multiple influenţe din muzica începutului de ani’90, un Ace of Base mai modern.
Imaginea, însă, frapează, iar comentarii pe marginea videoclipului au fost numeroase. Multe dintre ele s-au dorit savante, dar cu toate denotă surpriza, placută sau mai puţin plăcută, a constatării că artista este, într-adevăr, o sursă inepuizabilă de hituri şi de controverse.
În cele peste opt minute de imagini, prin faţa ochilor ni se desfăşoară trupurile unei adevărate cohorte de bărbaţi fie sumar îmbrăcaţi, fie în uniforme nazi, crucifixuri şi o artistă accesorizată suprarealist, toate în vădită discordanţă cu trailer-ul care anunţa mai degrabă o piesă similară cu „Vogue” a Madonnei, decât cu Dark Funeral .
Pentru că durează nefiresc de mult pentru o piesă din sfera muzicii comerciale, a cărei linie melodică nu spune foarte multe, este clar că Lady Gaga şi-a jucat cartea reuşitei pe impactul vizual pe care îl va avea „Alejandro”.
În ciuda opiniilor foarte diferite, una singură pare să îi pună de acord pe comentatori: influenţa Madonnei nu este deloc de neglijat.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Lady Gaga, imaginaţie dusă la paroxism cu „Alejandro”
„Gaga a reinventat, cu siguranţă, imaginea clasică a Madonnei anilor 1990, alegând chiar să poarte o versiune îmbunătăţită a sutienului conic, care dublează efectul războinic sugerat de restul imaginilor”, scria The Guardian.
De fapt, videoclipul piesei „Alejandro” este opera regizorului Steven Klein, un fotograf de modă care şi-a câştigat renumele atât prin intensa colaborare cu Madonna, cât şi prin