Pentru că în 2009 au avut o scădere de 10% a numărului de clienți din cauza închiderii a peste 100.000 de firme, distribuitorii de apă îmbuteliată în sistem watercooler se orientează şi spre livrarea la domiciliu. Companiile din România cheltuiesc, anual, aproximativ 35 de milioane de euro pe apa pe care le-o oferă gratis angajaţilor, de trei ori mai puţin decât cele din Polonia.
Dozatoarele de apă nu mai reprezintă de mult o raritate şi sunt prezente în tot mai multe sedii de firme, şcoli, instituţii şi chiar biserici. Cu toate acestea, distribuitorii spun că afacerile le-au scăzut cu aproximativ 10%, întrucât doar în 2009 s-au închis peste 100.000 de societăţi, o mare parte dintre acestea fiind clienţii lor. „Diminuarea numărului de companii s-a simţit în afacerile noastre cu o scădere de 10%.
Companiile nu au renunţat să le mai ofere angajaţilor apă. Numărul clienţilor s-a micşorat fie pentru că multe firme s-au închis, fie pentru că şi-au redus numărul de angajaţi", explică Mihai Matyas, directorul general La Fântâna, care deţine o cotă de 66% din piaţa internă de profil.
Producătorii şi distribuitorii şi-au propus să umple golul lăsat de clienţii corporate cu cei domestici, oferind servicii de distribuţie a dozatoarelor de apă direct la domiciliile românilor. Între distribuitori şi clienţi se încheie anumite contracte, în urma cărora se stabileşte cantitatea de apă care va fi livrată lunar. De exemplu, pentru un aparat de răcire şi de încălzire şi livrarea a 40 de litri de apă pe lună, un client casnic trebuie să plătească între 60 şi 90 de lei lunar, în funcţie de distribuitorul ales. „Nişa livrării de apă îmbuteliată către consumatorii domestici are un potenţial foarte mare de dezvoltare", spun reprezentanţii Cumpăna.
La rândul lor, cei de la Cumpăna estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 10%