Când vine vorba despre orașul în care trăiesc, arădenii se plâng de șantierul în care acesta s-a transformat, dar recunosc și partea pozitivă a situației. Se mândresc cu faptul că printre urmele lăsate de imperiul austro-ungar se numără și o mentalitate vestică, mult mai deschisă decât a celor din celelalte regiuni ale țării. Acesta este primul reportaj al campaniei "Oraşul de vis". Sursa: AGERPRES
În fiecare miercuri, evz.ro va prezenta un astfel de articol din oraşul săptămânii respective.
Astăzi este vorba despre Arad. Miercurea viitoare citeşte reportajul din oraşul Bacău, cel de-al doilea oraş al campaniei "Oraşul de vis".
În Arad, la capitolul minusuri, aglomerația, lipsa locurilor de parcare și corupția din instituțiile publice ocupă primele locuri. Cu toate acestea, oamenii spun că nu ar da Aradul pe niciun alt oraș din țară.
Şantierul demarat pentru realizarea lucrărilor de infrastructură şi canalizare din aproape tot oraşul i-a împărțit pe arădeni în două tabere. Unii spun că e bine că se lucrează, alţii consideră drept un inconvenient faptul că cele mai multe străzi din oraş sunt sparte, iar, în unele cazuri, lucrările par să nu se mai termine.
Proiectul presupune modernizarea drumurilor, a trotuarelor, a câtorva intersecţii mari şi linii de tramvai de la intrarea dinspre Timişoara până la ieşirea spre Nădlac. Valoarea costurile ajung la 39,5 de milioane de euro, dintre care 20 de milioane provin dintr-un împrumut la BERD.
„Primăria se implică în oraş, cu fondurile pe care le-au primit, se implică în partea de infrastructură, acuma să vedem ce urmează şi mai departe, momentan lucrează puternic, întrebarea e cât. Nu m-ar tenta neapărat să plec din Arad, cu bune cu rele e ok, dacă nu ar fi un motiv serios, gen un job, sau chestii de genul ăsta, n-aş pleca”, mărturisește Bogdan Delea.