Noile aparate lansate de producători se vând ca pâinea caldă, deşi conţinutul 3D la noi este ca şi inexistent.
Românii nici nu au apucat să se familiarizeze cu televizoarele HD (High Definition), că marii producători LG Electronics, Panasonic şi Samsung au lansat deja primele modele 3D în ţara noastră. Fenomenul 3D a luat amploare ca urmare a succesului înregistrat de filmul „Avatar”. Toţi producătorii de televizoare se axează acum pe lansarea de astfel de modele, japonezii de la Sharp fiind ultimii care au anunţat intrarea pe această piaţă.
LG Electronics a fost primul producător care a lansat un televizor 3D în ţara noastră, săptămâna trecută, iar succesul a fost neaşteptat. Toate aparatele, în jur de 100 de unităţi, s-au vândut în prima zi. În ciuda succesului, oficialii LG rămân cu picioarele pe pământ şi speră să vândă până la finele anului câteva sute de unităţi.
SUMARUL ARTICOLULUI Televizoarele 3D i-au cucerit pe româniTelevizoare 3D pe piațăTelevizoare 3D pe piață
Panasonic a prezentat, marţi, o plasmă 3D, care va ajunge în magazine luna viitoare şi pentru care reprezentanţii producătorului spun că au primit deja 16 comenzi. Plasma are un preţ de 10.000 de lei, însă reprezentanţii companiei speră să vândă 1.000 de unităţi anul acesta.
Conţinutul 3D este aproape inexistent
Atât oficialii LG, cât şi cei Panasonic au recunoscut că problema majoră pentru televizoarele 3D e conţinutul, în România fiind disponibile câteva filme realizate pe această tehnologie. Conştienţi de lipsa conţinutului 3D, sud-coreenii de la Samsung au apelat la o tehnologie proprie. Aceştia au integrat televizoarelor 3D un procesor de imagine care permite conversia în timp real de la 2 D la 3D, astfel încât toate programele TV pot fi urmărite 3D.
Mai mult, utilizatorii pot ajusta gradul efectelor 3D după preferinţă, din