De la amenajarea vitrinelor la poziţionarea mărfii pe raft, comercianţii folosesc numeroase tertipuri pentru a-şi face clienţii să cumpere anumite produse, chiar dacă nu au nevoie de ele. Sursa: Arhiva EVZ
De exemplu, intri într-un magazin pentru că ai văzut în vitrină un bloc de desen, însă pleci acasă şi cu nişte acuarele si, bineînţeles, cu pensule. Evz.ro a aflat care sunt secretele comercianţilor, de la Silviu Dragu, Marketing Manager la Vitantis Shopping Center.
Evz.ro: Cum trebuie să arate o vitrină pentru a atrage cât mai mulţi vizitatori să intre într-un magazin?
Silviu Dragu: Se va ţine cont de mai mulţi factori. În primul rând, poziţionarea vitrinei – la intrarea în magazin, într-o zona vizibilă, eventual semnalată prin afişe reprezentative.
În al doilea rând, aşezarea şi alegerea produselor – acestea trebuie să aibă un impact vizual extraordinar. Vitrina trebuie să fie ocupată cu produsele cele mai vândute din magazinul respectiv, produsele sezoniere sau cele care fac obiectul unor promoţii sau campanii de promovare. Totodată, se poate merge şi pe asocierea produselor complementare. De exemplu, un bloc de desen şi acuarele plus pensule.
Deşi această vitrină are rolul de a atrage consumatori, e foarte important că traficul să fie dirijat prin reclame sau afişe promoţionale. În caz contrar, traficul va fi limitat la zonele periferice ale magazinului si astfel se pierd potentiali clienti.
În unele vitrine sunt afişate şi preţurile produselor expuse, în altele nu. Afişarea preţurilor poate fi considerată de unii comercianţi drept un fel de sperietoare pentru clienţi?
Neafişarea preţurilor produselor expuse constituie o abatere de la prevederele actelor normative în vigoare şi, în eventualitatea unui control ANPC, se sanctionează cu amendă. Prin urmare, lipsa expunerii preţului reprezintă, în pri