Internet bankingul este unul dintre serviciile bancare care a creat oportunităţi pentru ca atacatorii cibernetici să poată avea acces mai uşor la informaţiile clienţilor.
Experţii în domeniul IT avertizează în legătură cu modul în care vă folosiţi datele personale, mai ales în cazul falselor site-uri de bănci. După un început timid în România la mijlocul anului 2008, pe parcursul anului 2009, phishingul a devenit o adevărată industrie, ţintind principalele bănci care oferă soluţii e-banking.
„Atacatorii folosesc abordări precum: mesaje spam care promit bonificaţii la «completarea datelor folosind mijloace on-line », dar şi diverse ameninţări legate de blocarea conturilor sau restricţionarea accesului la servicii dacă nu se supun cerinţelor mesajului”, a declarat pentru EVZ Florin Talpeş, directorul general BitDefender.
SUMARUL ARTICOLULUI „Aveţi grijă unde vă introduceţi datele personale”ŢINTELE ATACURILORŢINTELE ATACURILOR
Regulile BNR, portiţă pentru infractori
Mai mult, infractorii cibernetici profită de prevederile Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 9/2008, privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, cu modificările ulterioare.
Conform acestor reglementări, clienţii băncilor trebuie să se prezinte la ghişee, cu actul de identitate, pentru actualizarea datelor de identificare. În caz contrar, banca le poate suspenda temporar conturile.
„Adeseori, infractorii informatici deformează anunţul pentru a determina clienţii să completeze un formular electronic, atât cu datele lor de identificare, cât şi cu detalii privitoare la cont şi card. Încă de la începutul anului, Bit- Defender a identificat multiple valuri de phishing care ţintesc în mod special utilizatorii de servicii e-banking”, a mai afirmat şeful BitDefender.
Creşte