Un mare operator de turism a anunţat că România turistică este cu şapte-opt ani în urma Bulgariei. Toate clasamentele alcătuite de Comisia Europeană şi Forumul Economic Mondial confirmă această descriere, turismul românesc fiind repetent la competitivitate.
1 /.
Diferenţa dintre cele două ţări a fost făcută de o serie de privatizări şi, apoi, de tehnica bulgarilor de a face turiştii să revină. De la anul în care Sibiul a fost capitală a culturii europene, România a dat greş în campaniile de atragere a turiştilor străini. O arată cifrele.
Momentul pe care România nu l-a speculat
În 2007, România a avut o creştere de 12% la numărul de turişti care au vizitat ţara, rezultat datorat în mare măsură Sibiului, capitala culturală europeană a acelui an. Însă, chiar şi atunci, Bulgaria continua să impresioneze, mai ales prin numărul mare de turişti din afara UE, arată un raport al Comisiei Europene pentru Turism.
În privinţa turiştilor din Japonia, India şi China, bulgarii au avut o creştere de 11% în 2007 faţă de 2006, în timp ce România cunoştea un plus de doar 9%. Grupul SUA-Rusia-Canada este unul care trimite mulţi turişti în întreaga lume. În acel prim an de la aderarea la UE, Bulgaria înregistra creşteri atât la turiştii care veneau din Rusia (+14%), cât şi la cei din SUA (5%) şi Canada (12%). În 2007, în România au venit cu 7% mai puţini ruşi faţă de 2006, sosirile din SUA au stagnat, iar cele din Canada au scăzut foarte mult, cu peste 22%. Ruşii, americanii şi canadienii sunt unii dintre cei mai cheltuitori turişti.
Nemţii s-au dovedit cei mai atraşi europeni de numirea Sibiului drept capitală culturală europeană, numărul turiştilor veniţi în România crescând cu 24% în 2007, faţă de anul precedent. Creşteri am avut şi la numărul olandezilor, francezilor, britanicilor şi italienilor, dar, din păcate, anii următori a