Deşi nu a intrat încă în vigoare, intenţia de introducere a coplăţii încinge spiritele în sistemul de sănătate, unele clinici private folosindu-se de moment pentru a face oferte promoţionale. Sursa: Codrin Prisecaru
Clinicile private încearcă să-şi atragă clienţii cu orice chip. „Pentru că oricum veţi plăti mai mult după introducerea coplăţii, vă propunem o asigurare de sănătate la noi, la care veţi plăti dacă veţi avea probleme de sănătate”.
Aşa sună una dintre oferte. Momentul este folosit deja în unele clinici pentru promovarea serviciilor proprii, în altele şefii admit că se vor gândi să vină cu oferte după adoptarea legii.
„Am fi introdus oricum asigurările private din 2010”
Medicover Romania lansează în acest an propriile soluţii de asigurare privată de sănătate. „Lansarea a coincis cu anunţul introducerii coplăţii în sistemul public”, spune Ana Maria Plugaru, directorul de vânzări & marketing al Medicover. Asigurările de sănătate Medicover se adresează atât persoanelor fizice, cât şi corporaţiilor.
„Spre exemplu, soluţia de asigurare Aktiv, media gamei de produse de la Medicover, include un număr nelimitat de consultaţii de medicina generală şi accesul la peste 20 de specialităţi medicale; numeroase tipuri de ecografii, radiografii; peste 200 de tipuri de analize de laborator”, adaugă Plugaru. La capitolul promovare, una dintre direcţiile abordate e o campanie telefonică de informare.
În funcţie de servicii, preţul lunar al unei asigurări private de sănătate variază între 18 euro şi 110 euro. „Putem spera că sistemul de coplată va reduce plăţile informale, însă din păcate cred că acestea vor continua să existe”, spune Mihai Marcu, preşedintele CA Medlife.
El adaugă că, în această perioadă, oferă gratuit orice intervenţie de chirurgie generală şi pediatrică, pacientul plătind doar s