“Câştigă cu cardul de debit Maestro Millenium de la Bancpost!”. Acesta este îndemnul pe care îl primesc, prin intermediul unui mesaj trimis prin poşta electronică, clienţii băncii.
Numai că mesajul nu este trimis de vreo unul dintre angajaţii Bancpost, ci de un hacker, care încearcă astfel să facă rost de bani.
“Clienţii noştri sunt informaţi că banca nu cere informaţii privind codul PIN sau numărul de card prin telefon sau email. Lansăm avertismente prin toate mijloacele, de la informaţiile postate pe pagina noastră de internet, la extrasul de cont. Din ce în ce mai puţini deţinători de carduri în capcane de acest tip. Până acum, nu am primit nicio plângere de acest tip de la clienţii noştri”, a declarat pentru evz.ro Liliana Ciobănaşu, purtătorul de cuvânt al Bancpost.
Premiile, momeală pentru naivi
Pentru câştiga o maşină şi premii constând în reduceri la achiziţia de produse cosmetice, DVD playere, laptopuri sau bani, clienţii trebuie doar să se înscrie pe un site fantomă. Specialiştii în securitate informatică a băncii lucrează deja la închiderea site-lui şi avertizează că hackerii îşi sporesc atacurile mai ales în perioada sărbătorilor
În momentul accesării acestuia, clientul va constata că niciuna dintre pagini nu se deschide cu excepţia celei pe care trebuie să înscrie numărul de card, data expirării şi codul PIN.
Pentru a evita orice problemă, nu dezvăluiţi nimănui elementele dumneavoastră de identificare şi autentificare. În cazul în care în care consideraţi că parola dumneavoastră a fost dezvăluita altor persoane, trebuie să o schimbaţi de urgenţă.
Bancpost, ţinta hackerilor
Clienţii Bancpost au mai fost ţinta unui atac de phishing la jumătatea lunii martie. Profitând de normele BNR care au impus reactualizarea datelor cu caracter personal, hackerii au cerut clienţilor