Deşi se spune că lumea trece prin criză, această afirmaţie pare a fi spulberată de banii care s-au investit la Mondiale în publicitate: 43,5 miliarde de dolari.
Naţionala de fotbal a Chinei a ratat participarea la Campionatul Mondial, dar firmele din această ţară joacă un rol important în cadrul competiţiei din Africa de Sud. Conform unor statistici, chinezii au investit o parte considerabilă din cele 43,5 miliarde de dolari cât a însumat piaţa de publicitate la Mondialul african.
De departe, marea revelaţie în Africa de Sud în ce priveşte marketingul a fost fabricantul chinez de panouri solare Yingli Solar, firmă cotată la bursa din New York, necunoscută chiar şi în ţara sa înainte de debutul competiţiei. De acum, milioane de suporteri ai fotbalului din lumea întreagă s-au obişnuit cu numele său, vizibil pe toate panourile, pe rând în ideograme chineze şi în litere latine, relatează AFP. „Este o frumoasă premieră. În domeniul nostru, poţi auzi oameni spunând: «Frumoasă lovitură». Pentru că această competiţie dă foarte multă vizibilitate firmei", declară Richard Young, directorul general al Xinhua Sports and Entertainment Ltd, o întreprindere publicitară - fără nicio legătură cu agenţia de presă oficială China Nouă (Xinhua). Pentru întreprindere, care nu a dorit să-şi comunice suma totală a investiţiilor, este vorba mai ales să poată spune: „Suntem o firmă mondială", a explicat vicepreşedintele Jason Liu. Dacă ea a încercat să se facă mai cunoscută în principalele pieţe, Germania, Italia, Spania şi SUA, a vizat, de asemenea, şi regiuni cu potenţial, precum China, Africa şi America de Sud.
O bere din China
Berea chineză Harbin a ales, în schimb, să se afişeze în Africa de Sud pentru a se adresa propriei pieţe. „Vrem să aducem o marcă naţională de prim-plan. În consecinţă, tot marketingul vizează consumatorul chinez", explică Guo Yanhong, purtă