„Dragonul chinezesc“ a dat semnalul unei ofensive mediatice fără precedent după ce a anunţat înfiinţarea unui post de televiziune cu sediul central la New York şi, cel puţin teoretic, cu o audienţă globală de circa 130 de milioane de telespectatori.
Noul post intenţionează să „contrabalanseze prejudecăţile internaţionale la adresa Chinei", după cum a explicat Li Congjun, preşedintele agenţiei oficiale de ştiri chineze Xinhua, care s-a ocupat de concretizarea ambiţiosului proiect.
„CNN made in China" se cheamă CNC World, transmite în limba engleză 24 de ore din 24 şi se doreşte a fi un concurent redutabil pentru posturi consacrate precum BBC, Sky News, CNN ori Al Jazeera. De asemenea, CNC World doreşte să cucerească telespectatori din Europa, Africa şi America de Nord, cărora să le ofere „o viziune asupra lumii din punctul de vedere al Chinei".
Alegeri-simbol
Iar banii pentru această nouă televiziune nu au lipsit: doar anul trecut guvernul de la Beijing a vărsat în conturile agenţiei Xinhua circa 4,5 miliarde de euro, impunându-i acesteia realizarea unor proiecte de comunicare pentru o audienţă internaţională crescută. Unul dintre elementele-cheie ale megaproiectului mediatic este locul din care CNC World va transmite. Sediul central ocupă etajul 44 al unui zgârie-nori aflat în renumita piaţă Times Square din New York, la o aruncătură de băţ de agenţia Reuters, considerată o adevărată emblemă a informaţiei internaţionale. China îşi arată astfel în mod simbolic, încă odată, puterea, precum şi intenţia de a contracara cu rapiditate orice informaţie defavorabilă „Dragonului" cu capital imperialist, dar cu ideologie comunistă.
Disponibilitatea financiară a autorităţilor faţă de noul post de televiziune îi mai aduce un avantaj de imagine Chinei: CNC World a fost lansat într-o perioadă neagră pentru media internaţională când, din cauza crizei ec