Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA şi-a dat acordul ca să fie făcută cesionarea către firma Eurovia a contractului de reabilitare a Drumului Naţional (DN) 66, pe tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu.
Firma VEGYEPSZER ZRT Budapesta are acordul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA să cesioneze contractul de modernizare a DN 66 (Drumul European 79) către societatea Eurovia. Grupul internaţional Eurovia, cu sucursale şi în România, este o subsidiară a Vinci, unul dintre liderii mondiali ai construcţiilor rutiere. Firma Eurovia din România are ca obiect de activitate construcţia, întreţinerea şi repararea de drumuri şi poduri, producţia de mixturi asfaltice, modernizări, reabilitări şi consolidări de drumuri, precum şi reciclarea de mixturi asfaltice la cald. În ultimul an, în care a beneficiat de o prelungire cu 300 de zile a contractului încheiat cu statul, firma maghiară VEGYEPSZER ZRT Budapesta a contactat peste zece societăţi de construcţii. Nici una nu a fost însă dispusă să preia, prin cesiune, contractul de reabilitare a Drumului Naţional 66, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu sau a fost respinsă ca neeligibilă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA.
Au pierdut câteva luni
Potrivit conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA, firma Eurovia a fost singura de până acum care a îndeplinit condiţiile financiare şi tehnice pentru a duce la bun sfârşit lucrarea de care VEGYEPSZER s-a apucat în anul 2007 şi care ar fi trebuit să fie finalizată în luna august 2009. După ce că nu au reuşit să reabiliteze nici 5% din tronsonul de drum, ungurii au cheltuit aproape patru milioane de euro şi au lăsat drumul ca bombardat, spre ghinionul conducătorilor auto care au ales să circule pe Drumul European 79, ce trece prin nordul judeţului Gorj: „În sfârşit,