Veniturile din servicii ale "Vodafone" România au scăzut, în trimes-trul al doilea al anului calendaristic, din cauza condiţiilor economice dificile şi a concurenţei tot mai dure, care a afectat preţurile.
"Veniturile organice din servicii au crescut cu 3,7% în Africa şi Europa Centrală, creşterea de la < Vodacom > (Africa de Sud) şi Turcia fiind amortizată parţial de scăderile din România şi restul Europei Centrale. (...) Veniturile din servicii de pe piaţa românească au scăzut, din cauza condiţiilor economice slabe şi competiţiei tot mai dure în privinţa preţurilor, ca rezultat al ofertelor promoţionale", se arată într-un raport al grupului britanic Vodafone, cel mai mare operator de telecomunicaţii din lume, citat de Mediafax.
"Vodafone" avea, la sfârşitul lunii iunie, 9,81 milioane de clienţi în România, faţă de 9,66 milioane la finele anului trecut, 9,73 milioane la sfârşitul lunii martie, respectiv 9,53 milioane de utilizatori la jumătatea lui 2009.
Procentajul clienţilor prepaid în baza totală de utilizatori a urcat la 62,4% până la aceeaşi dată, de la 61,9% la sfârşitul anului trecut.
Indicatorul ARPU (venitul mediu din servicii pe utilizator) al "Vodafone" a fost, în trimestrul aprilie-iunie, al doilea al anului calendaristic şi primul al anului fiscal, de 6,9 euro pe piaţa românească, de la 7,6 euro în perioada octombrie-decembrie 2009, respectiv 6,7 euro în primele trei luni ale anului 2010.
Serviciile prin contract au asigurat "Vodafone" România un ARPU de 14,3 euro, iar cele prepaid de 2,4 euro.
Reţeaua din România a "Vodafone" a gestionat, în trimestrul al doilea al anului calendaristic, 3,96 miliarde de minute de convorbire, în creştere de la 3,22 miliarde în perioa-da corespunzătoare a anului trecut, respectiv 3,71 miliarde în primele trei luni ale acestui an.
"Vodafone" a înregistrat, în trimestrul aprilie-iu