Televiziunile comerciale au avut o creştere cu 27% a volumului de publicitate, deşi bugetele sunt mult mai mici decât „în anii de glorie“ ai industriei. În 2010, investitorii şi-au îndreptat grosul bugetelor spre televiziuni, bombardând publicul cu trei milioane de reclame şi lăsând descoperite alte medii cu potenţial.
Odată cu începutul crizei financiare, principalele companii care investesc în publicitate au tăiat adânc din bugetele de promovare. Televiziunile nu au stat mult pe gânduri şi şi-au redus şi ele preţurile pentru punctul de audienţă. Acest lucru nu a dus decât la aglomerarea programelor şi bombardarea audienţei cu reclame pe care abia le putea reţine. Posturile TV nici nu au mai ţinut cont de legislaţia audiovizuală şi au depăşit cele 12 minute de publicitate admise pe oră, conform reglementărilor Consiliului Naţional al Audiovizualului.
Din acest motiv, atât în 2009 cât şi în 2010 CNA a împărţit amenzi-record pentru aceste depăşiri. Chiar la începutul acestui an, Kanal D şi Prima TV au fost amendate cu 60.000 de lei şi, respectiv, 50.000 de lei, pentru încălcarea legislaţiei.
Potrivit datelor obţinute de „Adevărul", volumul de publicitate (numărul de GRP-uri)atras de televiziuni în perioada ianuarie-iulie 2010) a crescut mai ceva ca prinţul din poveste faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Televiziunile au livrat clienţilor cu 27% mai multe GRP-uri decât în 2009. În total, în perioada ianuarie-iulie 2009, posturile româneşti au difuzat 2,29 milioane de reclame, în timp ce în 2010 numărul lor a crescut la 3,03 milioane.
Adevărul SA, în topul investitorilor
Anul acesta a fost ceva mai bun pentru postul public de televiziune, care a avut o creştere cu 78% a punctelor de audienţă livrate. Acest lucru s-a datorat meciurilor din Cupa Mondială pe care le-a difuzat. Potrivit unui calcul făcut de „Adevărul", TVR 1 a câştigat apr